Tuesday, February 10, 2009

Peribahasa Melayu

aku mengandaikan korang sume mesti lulus b.melayu mse skolah rendah atupun skolah menengah...jadinye..silalah huraikan maksud peribahasa di bawah ini...


"Tuah ayam nmpk di kaki, tuah manusia siapa yang tahu"

"Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasik"


*kne bce - sila huraikan mksud peribahasa di atas mengikut kefahaman anda. markah akn di berikan mengikut budi bicara pemeriksa!sekian, mekasih....

8 comments:

Kucaie said...

apa kata ida tny karam singh walia..dia umpama peribahasa bergerak
=P

DaDa Caled said...

nama: kucaie
keputusan: 34%/F
huraian: tidak menjawab soalan..sila ulang balik sekolah rendah...

Budak Panjang said...

hang tuah mesti nampak tuahnye di mana. dan ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke hang tuah?

DaDa Caled said...

nama: budak panjang
keputusan: 12%/F
huraian: walaupun ade perkataan "hang tuah" dan "kuah" tetapi lnsung sipi x tepat.mendapat markah rendah kerana bertanya kembali kepada pemeriksa.blk ulang mengaji muqaddam!

qishie qawaii said...

kalo dapat jawab btol dpt pe?
:P

DaDa Caled said...

nama: qishie qawaii
keputusan: 0%/F
huraian: tidak menjawab kehendak soalan..sila cuba lagi.

Budak Panjang said...

ala cikgu ni berkira la. sume org pun nak bagi F. cakap kat mama saye!

huh!

DaDa Caled said...

kamu slh phm ni..
igt F tu untuk "FAIL" ke...
F tu untuk...
fandai,fagus,ferdik,fijak dan febagainye...